رفع مشکل گوشی آیفون خیس

آموزش تعميرات موبايل : رفع مشکل گوشي آيفون خيس
براي همه افراد، احتمال اين که گوشي موبايل آنها به دليلي در آب بيفتد وجود دارد، اما اين که در چنين موقعيتي چه کنيد بسيار مهم است. در اين مقاله که از مجموعه مقالات آموزش تعميرات موبايل مي باشد، گام هاي حل اين مسئله بيان شده و تقريبا در 95% موارد، اين راهکار مشکل را برطرف خواهد کرد. در بخش ذيل گام هاي آموزش تعمير موبايل خيس به صورت مرحله به مرحله بيان شده اند:

1-    هرگز پس از خيس شدن آيفون، آن را روشن نکنيد. اين کار در اکثر موارد باعث سوختن مادربورد (Motherboard) و نابودي کامل گوشي مي شود.
2-    به محض اين که گوشي را از آب خارج کرديد سريع آن را بتکانيد و سپس با يک پيچ گوشتي پنج پر، دو پيچ پايين iPhone را باز کنيد (اين بخش البته مربوط به گوشي هاي iPhone4، iPhone 4S و iphone 5 مي باشد) اگر پيچ گوشتي نداريد، يک راست مرحله 4 را انجام دهيد.
3-    باتري و مادربورد و همه اجزاي داخلي آيفون را خارج کنيد و اين اجزا را با الکل ايزوپروپيل 99% و يک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنيد. دقت کنيد که همه اتصالات کوچک داخل مادربورد و بقيه قسمت هاي گوشي را پاک کنيد تا اثري از مايع نماند.
4-    همه اجزاي گوشي را داخل يک ظرف دردار که در آن ژل سيليکا ريخته ايد به مدت 24 الي 48 ساعت قرار دهيد. اگر ژل سيليکا در اختيار نداريد مي توانيد از برنج خام استفاده کنيد. در صورتي که در مرحله دوم نتوانستيد گوشي را باز کنيد، کل گوشي را داخل ظرف به مدت 24 الي 48 ساعت قرار دهيد تا رطوبت آن دفع شود.
5-    پس از گذشت زمان مذکور، گوشي را دوباره سرهم کنيد. اگر آيفون روشن شد، اما LCD آن تار بود، نشان دهنده جذب مايع در داخل LCD است که در اين صورت بايد صفحه LCD را تعويض کنيد.