دلایل کند شدن هارد اکسترنال WD

آموزش تعمیر هارد
بیشترین ایراد هارد اکسترنال وسترن دیجیتال ، کند شدن هارد اکسترنال وسترن Western Digital است که بسیاری از کاربران و مشتریان عزیز با آن برخورد می کنند اما این عزیزان شاید واقعا” به این موضوع پی نبرند که هاردشان کند شده است در عوض عوارض آن را بخوبی مشاهده می کنند . مثلا” هارد اکسترنال وسترن دیجیتال در زمان اتصال به کامپیوتر شناسایی نمی شود و یا شناسایی می شود اما قادر به کپی کردن اطلاعات و یا گاها” خواندن اطلاعات نیستند . ساده ترین عواملی که می تواند موجبات این ایراد را فراهم کند به شرح زیر است :
1.خرابی سیستم عامل یا فیرم ور  FW
2.وجود بدسکتور در هارد ، بخصوص در ابتدا و انتهای هارد
3.ضعیف شدن یک یا چند هد
4.ضربه خوردن هارد اکسترنال WD
5.نوسان برق و  خرابی برد هارد
6- خرابی در اتصالات از جمله سوکت USB برد هارد ، کابل USB ، و…
ما بخوبی درک می کنیم که آنچه یک کاربر کامپیوتر تشخیص می دهد فقط مشاهدات عینی او است و ایشان بدون داشتن ابزار های پیشرفته قادر به تشخیص دقیق ایراد نیست.هر گونه خرابی در هارددیسک که موجب خوانده نشده سکتور باشد می تواند میکرو کدی ( ماژول فرم ویر ) در منطقه سرویس را فعال کند و هارد دیسک نیز به اشتباه فکر می کند هاردمثلا بدسکتور دارد. این عملیات موجب تغییر و تحول در  منطقه سرویس می گردد و وقتی عملیات متناوبا” انجام می شد هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال دیگر بصورت نرمال کار نخواهد کرد  فقط هارد پس از اتصال به کامپیوتر روشن میشود اما دیتا قابل دیدن نیست،  و کار تا آنجا بالا می گیرد که حتی ممکن است هارد دیسک شناسایی نشود.
توصیه ما به شما این است که پس از متوجه شدن کند شدن هارد اکسترنال wd خود دیگر به سیستم وصل نکرده و هرچه سریعتر هارد را به تعمیرگاه  ارسال کرده و تا مشکل هارد بررسی شود و خرابی آن درست شود و نیز اگر کندی سرعت هارد به علی ضعیف بودن هد بود بتوان دیتای مورد نیاز را ریکاوری کرده و از خرابی کامل هدهای دیگر هارد با هزینه های هنگفت جلوگیری به عمل آید.