تمیز کردن مایعات از لپ تاپ

کارکردن در هواپيما، اتومبيل يا قطار مي تواند براي سلامت و امنيت لپ تاپ خطرناک باشد. اگر ناگهان مايعاتي روي لپ تاپ ريخته شود چه مي کنيد؟ در سري مقالات آموزش تعميرات لپ تاپ  با شما هستيم  و راهکارهايي در اين زمينه به شما ارائه مي شود.

1- لپ تاپ را خاموش کنيد و حتي اگر لازم شد با دکمه خاموش و روشن و به صورت مستقيم اين کار را انجام دهيد.

2- با يک پارچه نرم مايع را خشک کنيد اما آن را روي لپ تاپ حرکت ندهيد فقط پارچه را روي مايع قرار دهيد تا آن را به خود جذب کند.

3- تمامي کابل ها، درايوهاي خارجي و کارت هاي شبکه خارجي را از دستگاه جدا کنيد.

4- بدنه دستگاه را باز نکنيد. چون اين کار لپ تاپ شما را از گارانتي خارج مي کند و علاوه بر آن ممکن است به اجزاء داخلي آسيب برساند.

5- لپ تاپ را به صورت مايل نگه داشته و از طرفين بالا و پايين نماييد تا مايع خشک شود. اين عمل را با ملايمت و دقت انجام دهيد. لپ تاپ را نلرزانيد يا تکان تکان ندهيد.

6- لپ تاپ را به صورت برعکس نگه داريد تا تمام مايع خارج شود.

7- از سشوار در خنک ترين حالت آن براي خشک کردن لپ تاپ استفاده کنيد. سشوار را از فاصله مناسب (نه چندان نزديک) در امتداد تمام بخش هاي لپ تاپ به حرکت درآوريد.

8- کمترين زمان پيشنهادي براي اطمينان از خشک شده لپ تاپ 1 ساعت است اما اگر بتوانيد حداقل 24 ساعت از لپ تاپ استفاده نکنيد بسيار خوب است.

9- هنگاميکه لپ تاپ کاملاً خشک شد تمامي قطعات جدا شده را مجدداً نصب نماييد اگر بدون هيچ مشکلي شروع به کار کرد چند برنامه باز کنيد و سعي کنيد از وسايل جانبي خارجي هم استفاده کنيد.

10- اگر لپ تاپ روشن نشد يا مشکل ديگري پيش آمد، بايد لپ تاپ خود را به يکي از مراکز تعمير مجاز ببريد.