پرینتر لیبل زن یا برچسب زن

ازمیان متداول ترین لوازم جانبی کامپیوتر می توان به پرینتر که برای چاپ و پرینت اطلاعاتی همچون حروف و تصاویر اشاره کرد. این پرینتر ها دارای مدل ها و نوع های مختلفی می باشند که از میان آنها می توان به پرینترهای جوهر افشان ، پرینتر های لیزری و پرینترهای لیبل زن اشاره کر د که از پرینترهای حرارتی به عنوان جدیدترین مکانیزم چاپ یاد می شود ودرکاربا آن کاغذی لازم داریم که در برابر به گرما و حرارت حساس باشد وبه سرعت عکس العمل نشان دهد. پرینترهای حرارتی در مدل های تک رنگ (سیاه و سفید) و ۲رنگ برای صدور فیش در بازارتوزیع شده است .
آموزش تعمیر ماشینهای اداری
انواع پورت های مصرفی پرینترها ی لیبل زن :
پرینتر های حرارتی در پورت های خاصی به بازار عرضه شده اند که هنگام خرید باید به نوع پورت مصرفی دقت شود .
پورت موازي (Parallel) : پورت استاندارد اتصال به پرینتر که نیازی به نصب کردن درایور ندارد و از سرعت بالایی برخورداراست .
پورت سریال (COM) : درمقایسه با پورت های دیگر از سرعت پایینی برخورداراست و اغلب برای فاصله های بیشتر از ۱۵ متر مورد استفاده میگیرد.
پورت شبکه (Ethernet) : معمولا در مکان هایی که تعداد پرینترها ویا کامپیوترها زیاد است استفاده می شود و علاوه براین از هزینه ی بالایی هم برخوردار می باشد .
پورت USB : این پورت در صورت نبود پورت پارارل انتخاب می شود که معمولا برروی تمامی لپ تاپ ها موجود می باشد.تنها اشکال اساسی آن نصب دوباره درایور پرینتر به هنگام قطع و وصل شدن سیم و برد آن است .
پرینترهای لیبل زن از امتیاز های خارق العاده ای برخورداراست که سبب شده این دسته از پرینتر ها مورد توجه عام قراربگیرد و در بیشتر مکان ها از جمله رستوران ها، دستگاه های خود پرداز بانک ها (ATM) ، دستگاه های نوبت دهی، تاکسی سرویس ها وپیک های موتوری، داروخانه ها ، سینماها، فروشگاه و… مورد مصرف قرار بگیرد.از جمله این امتیازها عبارتند از:
بالا بودن سرعت چاپ : این پرینتر ها از سرعت بسیار بالایی در صدورفیش و برچسب برخوردار هستند که از عوامل مهمی برای جذب مشتری و از همه مهمتر رضایت مشتری به شمار می رود.
کم بودن هزینه چاپ : دراین دسته از پرینتر ها ضرورتی به استفاده ازجوهر نیست و کاغذمصرفی که برای چاپ در این پرینترها مورد استفاده می گیرد بسیار ارزان است و از قسمت پایینی برخوردار می باشد.
کم شدن هزینه های متفرقه : قیمت پرینترهای لیبل زن از سایر پرینتر ها بیشتر است اما با در نظر گرفتن کاهش هزینه هایی مانند: کاغذ ارزان، نیاز نداشتن به سرویس و شارژ کردن مجدد جوهر و… مدتی بعد هزینه خرید پرینتر به شما باز میگردد.
عمر طولانی مدت و عدم نیاز به شارژ و سرویس : پرینترهای حرارتی نیازی به شارژ ندارند و سال های سال بدون نیاز به هیچ گونه سرویسی کار میکنند.
عدم نداشتن مشکل کمبود جا : پرینترهای حرارتی درمقایسه با پرینترهای لیزری و سوزنی فضای بسیارکمتری را اشغال می کند بنابراین فضای میزکاررا کمتر اشغال می کند .
عدم نداشتن مشکل صدا : درحین کار با پرینتر های حرارتی برخلاف پرینترهای سوزنی و لیزری صداهای گوناگونی ازموتور و یا سایراجزای دستگاه ایجاد نمی شود و از این جهت هنگام چاپ مشکلی با صدا و سکوت نداریم .