کپی نشدن اطلاعات هارد

آموزش تعمیرات هارد
در این مقاله می پردازیم به یکی دیگر از مشکلات مربوط به نگهداری و ریکاوری اطلاعات . عمده دلایل کپی نشدن اطلاعات هارد موارد زیز می باشد که افتخار شرح آن را دارم.
۱- کپی نشدن اطلاعات هارد بدلیل وجود بدسکتور
در خیلی از مواقع اطلاعات پس از مدت زمان غیر معمولی به شما نمایش داده می شود که این کندی سرعت می تواند به ما اعلام کند که هارد شما بدسکتور دارد . اما در خیلی از مواقع بدسکتور در قسمت های اصلی فایل سیستم یعنی ( MFT (Master folder table پدیدار می شود که در نتیجه آن شما به تمام اطلاعات دسترسی ندارین مثلا اگر شما ۵ فولدر به نام های A , B , C , D , E دارین ، شما فقط فولدر های A , B , C را مشاهده می کنید و دسترسی به فولدرهای D , E ندارین که این نشان دهنده وجود بدسکتور در MFT است.
۲- کپی نشدن اطلاعات هارد بدلیل خرابی هد
یکی دیگز از دلایل بوجود آمدن این مشکل این است که یکی از هد های شما خراب است یا در بعضی از مواقع ضعیف است که مانع  دسترسی شما به کل اطلاعات یا جابجایی اطلاعات می شود. بنابراین هر زمان که شما سعی بر کپی اطلاعات کنید سیستم یا لپ تاپ شما هنگ خواهد کرد و شما نمیتوانید این کار را انجام دهید . هرچند لازم به ذکر است که هر بار سعی شما می تواند آسیب جدی به اطلاعات و هارد شما وارد کند نکته دیگر این است که اگر یک یا چند هد هارد دیسک شما مشکل داشته باشد یا حتی ضعف داشته باشد ما مجبور هستیم که با تنظیمات خاصی ریکاوری اطلاعات هارد شما را به پایان برسانیم اما اگر خرابی هد یا هارد دیسک بیشتر از این باشد امکان بازیابی همه اطلاعات نباشد ناچار به جراحی هارد دیسک هستیم که با انجام جراحی بازیابی اطلاعات هارد شما انجام می شود.
۳- کپی نشدن اطلاعات اهرد بدلیل خرابی فریم ور هارد دیسک
خرابی فریم ور هم باعث کندی سرعت هارد و همچنین کپی نشدن اطلاعات هارد می شود. برای مثال اگر فریم ور هارد دیسک شما خراب شده باشد شما قادر نخواهید بود اطلاعات را کپی کنید و در بهترین حالت فقط شما فایل ها را می بینید که نه اجرا می شوند و نه کپی می شوند .