چگونه فلش مموری خود را مستقیما به گوشی موبایل وصل کنیم؟

تلفن همراهي که در جيب شما قرار دارد براي خود يک رايانه کوچک است و غير از برقراري تماس‌هاي تلفني امور ديگري را هم مي‌تواند انجام دهد. اغلب گوشي‌هاي اندرويدي (اگر نگوييم همه) براي شارژ شدن يا انتقال فايل به پورت USB نياز دارند و به همين دليل به راحتي با فلش درايوها هم کار مي‌کنند. بنابراين اگر عکس يا فايلي داريد که مي‌خواهيد منتقل نماييد يا اينکه در يک سفر هوايي خسته‌کننده هوس تماشاي فيلم کرده‌ايد، نيازي نيست که خود را به لپ‌تاپ يا کامپيوتر دسکتاپ محدود نماييد يا اينکه براي يک مدت طولاني منتظر انتقال آن فايل‌ها به ابزار مورد نظر خود باشيد.  با ما در اين سري از مقالات آموزش تعمير موبايل همراه باشيد .
براي شروع به يک کابل OTG نياز خواهيد داشت که در حال حاضر شرکت‌هاي متعددي اين کابل‌ها را توليد مي‌کنند و از آن جمله مي‌توان به دو مدل A110 و A510 اشاره نمود. علاوه بر اين لازم است که دو برنامه جديد را دانلود نموده و روي گوشي خود نصب کنيد: يکي از آنها فلش شما را شناسايي مي‌کند و ديگري فايل‌ها را مي‌يابد (يا اصطلا فايل اکسپلورر است) و به ترتيب عبارتند از ES File Explorer و StickMount.

شروع کار
براي شروع کابل OTG را به گوشي خود متصل نموده و سپس فلش USB را به آن وصل کنيد. برنامه StickMount را گشوده و روي دکمه OK کليک کنيد تا درايو شما شناسايي شود. علاوه بر اين مي‌توانيد تنظيمات برنامه را طوري اعمال کنيد تا هر زمان که فلش مموري خود را به آن متصل مي‌کنيد برنامه StickMount به صورت خودکار گشوده شود.
در اين مرحله برنامه به شما پيغام مي‌دهد که آيا شناسايي و نصب درايو موفقيت آميز بوده يا خير و سپس فهرستي از برنامه‌هاي موجود در اکسپلورر گوشي شما را نشان مي‌دهد.
برنامه file explorer خود (يا همان ES File Explorer) را باز کنيد. مسير sdcard/usbStorage را دنبال نموده و به دنبال نام فلش مموري خود بگرديد. آن را انتخاب نموده تا فايل‌‌هاي موجود در داخل کارت حافظه ميکرو اس ديخود را ببينيد.
 
حال مي‌توانيد از فلش مموري خود براي لود کردن محتوي مختلف از قبيل فيلم، عکس و ليست موزيک بدون نياز به انتقال فايل‌ها به حافظه داخلي گوشي استفاده نماييد. علاوه بر اين مي‌توانيد با استفاده از برنامه file explorer مجموعه‌اي از فايل‌ها را از فلش به ابزار موبايل خود منتقل نماييد.
اگر پس از انجام اين مراحل موفق به مشاهده فلش مموري خود و فايل‌هاي موجود در آن نشديد کافي است پس از نصب برنامه StickMount يک مرتبه  گوشي خود را خاموش و روشن نماييد و اين بار احتمالا گوشي شما فلش مموري را تشخيص خواهد داد