جراحی هارد دیسک تعویض هد هارد

جراحی هارد دیسک تعویض هد هارد به چه معنی است ؟
آموزش تعمیر هارد
در بعضی موارد به دلیل بعضی آسیب ها هارد دیسک شناسایی نمی شود .پس از تست و بررسی اولیه این گونه هارد دیسک ها   مشخص می شود یک یا چند هد خراب و یا آسیب دیده دارند. این گونه هارد دیسک ها با ابزار های پیشرفته PC-3000 پی سی 3000 تست و بررسی دقیق میشوند و بصورت دقیق میشه تعیین کرد که کدام هد خراب است و پس از تعیین هد خراب جهت جراحی هارد و تعویض هد اقدام خواهد شد.بهتر می بینم روال کار را بصورت کلی از اول برای شما توضیح بدم:
•    تست دقیق هارد دیسک. که شامل تست فیزیکی قطعه ، تست برد هارد دیسک ، تست مدیا ( مردم عادی می گن سیلندر ) ، تست پلتر و تست اسپیندل موتور (موتور هارد دیسک ).
•    اعلام دقیق وضعیت هارد دیسک. که شامل توضیح کامل ایراد و آسیب های پیش آمده به هارد یا قطعه ، هزینه تقریبی بازیابی اطلاعات و میزان زمان لازم برای انجام کار می باشد.
•    تست در کلین روم.  برای انجام تست های دقیق تر شاید لازم باشد هارد دیسک درون کلین روم ( اتاق تمیز ) بررسی شود
•    آغاز کار. بر اساس نوع ایراد و بررسی های انجام شده کار آغاز می شود . همه چیز از اول دوباره بررسی میشود.
•    تست و بررسی دوباره و همچنین تست برد هارد دیسک. ایراداتی نظیر خرابی برد هارد دیسک ، یا کثیفی و ایرادات نرم افزاری اولیه برطرف می گردد و هارد دیسک آماده کلین روم میشود. اگر نیاز به تعویض هد و یا پلتر باشد هارد اهداء کننده  (Donor ) تامین خواهد شد. هارد دیسک اهداء کننده دارای مشخصات خاصی است تا حتما با هارد مریض مطابقت داشته باشد.
•    ضبط و ذخیره سورس فایل های هارد دیسک مریض و همچنین اهداء کننده. جهت جلوگیری از هرگونه اتفاق غیر متعارف ( آسیب به مکان سرویس و ماژول های فیرم ویر هارد دیسک و آیسی های دیگر نظیر ROM رام ) بک آپ Backup تمامی اطلاعات مهم برداشته و ذخیره می گردد.
•    انتقال هارد دیسک مریض و اهداءکننده به کلین روم. آماده سازی ابزار و لوازم مورد نیاز جهت جراحی هارد دیسک ، گیره های مورد نیاز برای هد هارد دیسک و همچنین پلاتر.
آموزش تعمیر هارد
1.     همه هارد دیسک ها نیاز به هارد مشابه ندارند. گاها” عملیات جراحی هارد دیسک فقط برای رها کردن هد هارد دیسک که گیر کرده است انجام میشود. ممکن است هد هارد دیسک شما بر روی پلتر چسبیده باشد که خود می تواند پس از آزاد سازی به فعالیت ادامه دهد و بدون آسیب رساندن به هد بوسیله گیره های خاص هد را از سطح پلتر جدا کرده و آن را به منطقه پارک هدایت می کنیم.
2.    قبل از خرید هارد دیسک اهداء کننده هد هارد دیسک خراب کاملا” چک میشود تا مشتری هزینه اضافه متحمل نشود. ممکن است پلتر هارد خط داشته باشد و در بعضی موارد امکان بازیابی اطلاعات بسیار پایین است و ریسک کار بسیار بالا می باشد.
3.     هارد دیسک Donor اهداء کننده: جهت انجام جراحی هارد دیسک در خیلی از موارد نیاز به هارد اهداء کننده Donor میباشد ، یا هارد مشابه در کارگاه موجود است و یا از جای دیگر قابل تهیه میباشد.