عدم شناسایی هارد اکسترنال

آموزش تعمیر هارد
عدم شناسایی هارد اکسترنال یو اس بی USB از ایرادات شایعی است که در هاردهایی که از طریق کابل USB به سیستم اتصال پیدا می کنند بوجود می آید. قبل از توضیح در رابطه با این ایراد لازم است که در مورد هاردهای USB توضیح مختصری دهیم. یک هارد درایو اکسترنال در واقع یک ذخیره ساز یا انباره اطلاعاتی پرتابل میباشد که از طریق پورت USB یو اس بی ، فایروایر FireWire ، و یا وایرلس wirelessly به کامپیوتر متصل میشود. عموما” به عنوان بک آپ و یا برای جابجایی اطلاعات استفاده میشوند. هارد اکسترنال USB از نظر انتقال دیتا به دو دسته کلی تقسیم می شود :
    هارد یو اس بی اکسترنال با کابل رابط  USB2 سرعت انتقال داده ها  480 Mb/s مگابیت در ثانیه یا همان 60 MB/s مگابایت در ثانیه (هر یک مگابیت بر ثانیه Mb/s مساوی است با 0.125 مگابایت در ثانیه ).
    هارد اکسترنال با کابل رابط USB 3.0 سرعت انتقال 640MBps  مگابایت در ثانیه یعنی در حدود 5000Mp/s مگابیت در ثانیه  بیش از ده برابر USB2 می باشد.
البته لازم به ذکر است که انتقال داده در شرکت های سازنده بر اساس ابر کامپیوترها و در بهترین حالت فوق چک شده است اما در حالت عملیات و در میکرو کامپیوترها یا همان کامپیوتر های شخصی ما، عموما در USB3 سرعت نهایتا” در اطراف 100 MB/s  و در USB2 سرعت 15 تا 60 MB/s  قابل مشاهده است. آن هم صرفا” برای یک فایل حجیم و بزرگ زیرا وقتی شما شروع به انتقال فایل هایی خرد و کوچک می کنید سرعت به طرز وحشتناکی کند می شود.
این دسته بندی براساس سرعت انتقال داده می باشد تقسیم بندی دیگر براساس نوع هارد مورد استفاده در باکس اکسترنال می باشدکه به چند نوع برند هارد تقسیم می شود: هارد وسترن دیجیتال Western Digital ، سیگیت Seagate، هیتاچی ، توشیبا Toshiba، سامسونگ Samsung و… . این تقسیم بندی براساس نوع هارد در باکس موردنظر می باشد. اما آنچه که مشتری در هنگام خرید هارد پرتابل یا همان هارد اکسترنال می بیند برند آن باکس است. بدین معنی که ما در بازار دو مدل هارد اکسترنال داریم:
برند هایی که خود سازنده هارد دیسک هستند. مانند:
کارخانه تولید هارد وسترن دیجیتال Western Digital تولید کننده هارد های اکسترنال به مدل های:  WD My Passport – WD MyBOOK – WD My Cloud – WD WD Elements
کارخانه تولید هارد سیگیت Seagate تولید کننده هارد های اکسترنال به مدل های : Seagate Backup Plus – Seagate Expansion – Seagate Innov8 – Seagate Sevenᵐᵐ Portable Drive
کارخانه تولید هارد توشیبا Toshiba تولید کننه هارد اکسترنال به مدل های : Toshiba  CANVIO® BASICS 3.0 – Toshiba Canvio – Toshiba Connect® II – Toshiba Canvio® Slim II – Toshiba Canvio® Desk
کارخانه تولید هارد سامسونگ Samsung تولید کننده هارد اکسترنال به مدل های : Samsung Wireless – Samsung M3 Portable – Samsung P3 Portable – Samsung D3 Station Desktop Drive
برند هایی که خود سازنده تمامی انواع هارد دیسک نیستند. مانند
البته لازم به ذکر است که در هاردADATA و BUFFALO نیز هارد نمی باشد بلکه باکس هارد تولید می کند و پس از باز کردن باکسهای موردنظر به هاردهای توشیبا و سامسونگ برمی خوریم.
آموزش تعمیر هارد
حال اگر به ایراد عدم شناسایی هارد اکسترنال یو اس بیUSB برخوردیم ایرادات عمده زیر از دلایل اصلی عدم شناسایی هاردهای USB می باشد:
•    خرابی هد هاردهای اکسترنال USB
•    افت ظرفیت در هارداکسترنال USB
•    خرابی فریم ور در هادرهای اکسترنال USB
•    خرابی یا سوختن برد هارد اکسترنال USB
•    بدسکتوری در هارد اکسترنال USB