استفاده از لپ تاپ در هوای سرد

1. لپ تاپ هاي قدرتمند
اگر مي توانيد هزينه بيشتر از حد معمول پرداخت کنيد به شما پيشنهاد مي کنيم لپ تاپ قدرتمند بخريد تا از عملکرد آن در هواي سرد مطمئن باشيد. اين گروه از لپ تاپ ها براي کار در شرايط سخت طراحي و ساخته شده اند. در سري مقالات آموزش تعميرات لپ تاپ  با شما هستيم .اغلب لپ تاپ هاي قدرتمند مطابق با استانداردهاي MIL-STD-810F آزمايش مي شوند.
2. محل مناسب
هرگز لپ تاپ خود را هر چند در حفاظ يا کيف مناسب باشد در هواي سرد در محل نامناسب مثل صندوق عقب اتومبيل قرار ندهيد. هواي بسيار سرد مي تواند باعث يخ بستن لپ تاپ و از دست رفتن کامل اطلاعات داخل آن شود.
3. اجازه دهيد لپ تاپ گرم شود
وقتي لپ تاپ را از هواي سرد به هواي گرم انتقال مي دهيد قبل از روشن کردن آن اجازه دهيد اجزاء داخلي دستگاه گرم شود و پس از آن لپ تاپ را روشن کنيد.
4. روش هاي نامناسب گرم کردن
از وسائل گرم کننده معمولي براي گرم کردن لپ تاپ استفاده نکنيد. استفاده از اينگونه وسايل ممکن است باعث گرم شدن قسمت هاي حساس دستگاه شود و يا حتي قسمت هايي از قطعات داخلي به دليل استفاده از وسايل نامناسب ذوب شود.
5. گرم کننده هاي لپ تاپ
گرم کننده هاي مخصوصي براي گرم کردن لپ تاپ طراحي و توليد شده اند که استفاده از آنها را پيشنهاد مي کنيم. استفاده از اين گرم کننده ها به دليل اين که قبلاً آزمايش شده اند کاملاً مطمئن است.
6. حفاظت از نمايشگر
از هيچ وسيله گرمايي براي گرم کردن نمايشگر لپ تاپ استفاده نکنيد. اجازه دهيد در اثر گذشت زمان و تاثير دما، نمايشگر به خودي خود گرم شود. اگر احتمال يخ زدگي نمايشگر وجود دارد دستگاه را به هيچ عنوان روشن نکنيد.
7. دستگاه را تا مي توانيد در هواي سرد قرار ندهيد
تا آنجا که امکان دارد مستقيماً دستگاه را در معرض هواي سرد قرار ندهيد. حفاظت از لپ تاپ در برابر نمناکي يا خيسي حاصل از برف يکي از موارد بسيار بسيار مهم است.
8. تنظيمات انرژي دستگاه را تغيير دهيد
با عوض کردن تنظيمات انرژي لپ تاپ از حالت Power Save مي توانيد تا زمانيکه لپ تاپ روشن است آن را گرم نگه داريد. به جاي اينکه هارد درايو را کاملاً خاموش کنيد آن را در حالت چرخش نگه داريد. هرچقدر زمان کار کردن لپ تاپ بيشتر طول بکشد از گرم ماندن آن بيشتر مطمئن خواهيد بود.