علت و دلایل عدم شناسایی هارد

در این مقاله می پردازیم به علل عدم شناسایی هارد دیسک لپ تاپ و کامپیوتر ، طریقه تست و اطمینان از شناسایی نشدن هارد و همچنین راهکارهای ریکاوری اطلاعات یا تعمیر هارد دیسک هایی که شناسایی نمی شوند . لطفا دقت کنید این مقاله به اختصار و با زبانی ساده نوشته شده است.
آموزش تعمیرات هارد
۱- عدم شناسایی یا شناسایی نشدن هارد لپ تاپ یا کامپیوتر در بایوس
هارد دیسک های که در لپ تاپ استفاده می شوند از نوع ۲٫۵ است و هارد دیسک های مورد استفاده در کامپیوتر ۳٫۵ اینچی است که در اغلب در کامپیوتر و لپ تاپ های قدیمی از نوع IDE است و در کامپیوتر ها یا لپ تاپ های امروزی از نوع SATA است. در لپ تاپ ها و کامپیوتر ها از هارد های seagate western digital toshiba hitachi samsung maxtor ibm استفاده میشود که هر کدام به نوبه خود میتوانند در صورت داشتن خرابی های فیزیکالی یا لاجیکالی با مشکل عدم شناسایی یا شناسایی نشدن هارد روبه رو شوند.
دلیل شناسایی نشدن هارد لپ تاپ و کامپیوتر در بایوس
۱- خرابی های فیزیکالی ، خرابی هد ناشی از ضربه خوردن هارد دیسک
در این حالت هارد دیسک شما در بایوس یا حتی در هیچ مرحله ای شناسایی نمیشود ، اغلب خرابی های فیزیکالی هارد دیسک همراه با صدای غیر عادی است بدین معنا که شنیدن صدای غیر عادی یا صدا دادن هارد نماینگر وجود خرابی هد یا خرابی های فیزیکالی در هارد دیسک است. در خرابی های فیزیکالی تعمیر هارد دیسک توصیه نمی شود و در اغلب موارد با استفاده از جراحی هارد دیسک ریکاوری اطلاعات هارد دیسک شما را به اتمام خواهیم رساند البته اگر با متد های خاص و بدون جراحی هارد دیسک اطلاعات شما قابل بازیابی باشد از جراحی هارد دیسک شما صرفه نظر خواهیم که از کمترین حسن این کار صرف هزینه کمتر خواهد بود.
۲- خرابی فریم وری و سیستم عامل هارد لپ تاپ و کامپیوتر
اگر هارد دیسک شما دچار خرابی های فریم وری باشد مثلا باعث کندی هارد دیسک شما می شود ، البته کندی هارد دیسک دلایل زیادی دارد اما این یک مثال برای شفافیت بیشتر مطلب بود. اما مهم تر از آن وجود بدسکتور در هارد لپ تاپ یا کامپیوتر شما باعث عدم شناسایی هارد دیسک شما در ویندوز یا در هنگام نصب ویندوز لپ تاپ یا کامپیوتر شما می شود. خرابی Master Boot Record نیز باعث بوجود آمدن این مشکل می شود.
مشکل عدم شناسایی یا شناسایی نشدن هارد لپ تاپ کامپیوتر در هنگام نصب ویندوز
همچنین وجود بدسکتور در هارد لپ تاپ کامپیوتر یا مشکلاتی نظیر بوت باعث بالا نیامدن ویندوز شما می شود