آموزش تعمیر کامپیوتر : DVD Writer

در اين قسمت از مقالات مربوط به آموزش تعمير کامپيوتر به روش‌هاي عيب يابي و بررسي DVD Writer  مي‌پردازيم. معمولا براي اکثريت افرادي که از سيستم‌هاي کامپيوتري استفاده مي‌کنند حداقل براي يک بار هم که شده پيش آمده است که با مشکلاتي همچون رايت نکردن DVD Writer، باز نشدن درب، نخوندن CD و ... مواجه شده باشند. عيب يابي و حل مشکلات مربوط به DVD Writer بسيار ساده مي‌باشد و با يادگيري راهکارهايي که در بخش آموزش تعمير کامپيوتر ارائه مي‌شود به راحتي مي توانيد در منزل اين مشکلات را برطرف نماييد.
دلايل خوانده نشدن CD
يکي از مهمترين دلايلي که سبب مي شود CD يا DVD در DVD Writer خوانده نشود کند شدن سرعت چرخش مي باشد، دومين علت کثيف شدن لنز DVD Writer است. از دلايل اصلي پايين آمدن سرعت موتور  مي توان به کثيف شدن محور گردش موتور اشاره کرد که با گذشت زمان کثيفي و گرد و خاک روي آن قرار مي گيرد، در بخش آموزش تعمير کامپيوتر اشاره مي شود که براي حل اين مشکل بهتر است موتور گرداننده DVD رو با الکل و يا اسپري کنتاکت شور چرب تميز کنيد. در قسمت بالايي موتور يک محفظه قرار گرفته است مي‌توانيد آنجا را نيز اسپري کنيد ولي دقت کنيد که تحت هيچ شرايطي نبايد بر روي لنز الکل ريخته شود چنانچه تا به حال به تنهايي اين کار را انجام نداده ايد از افرادي که در پاک کردن لنز تجربه دارند کمک بگيريد.
علت رايت نشدن CD
براي خواندن CD يا DVD و همچنين رايت کردن روي آن ها مي بايست موتور DVD Writer يک سرعت مشخصي را داشته باشد، در برخي موارد که علت درست کار نکردن DVD Writer سخت افزاري است بهتر است که لنز دي وي دي رايتر تميز شود چنانچه باز هم درست کار نکرد به يه متخصص نشان داده شود اما امکانش هست که مشکل نرم افزاري باشد آنگاه مي بايست درايور DVD Writer را Uninstall کرده و دوباره نصب کنيد تا مشکل برطرف گردد.
دليل باز نشدن درب DVD Writer
اولين علت را مي توان معيوب شدن موتور مخصوص درب دانست که البته احتمال رخ دادن اين قضيه کم است ولي با تميز کردن موتور درب و يا تعويض آن به راحتي مشکل حل مي شود دليل دوم شل شدن تسمه موتور درب مي باشد، به خاطر ماهيت لاستيکي تسمه بعد از مدتي کار کردن چرب شدهه و شا مي شودو عملکرد آن دچار مشکل مي گردد تسمه در واقع رابط بين موتور درب و چرخ دنده هايي است که درب را باز مي کنند براي رفع اين مشکل مي بايست تسمه را تعويض کنيد که در اين صورت حتما مشکل حل خواهد شد.
ممکن است اين مشکل نيز براي شما رخ داده باشد زماني که سيستم روشن است درب DVD Writer باز نمي شود، ساده ترين راه حل اين است که با استفاده از يک سوزن درب را باز کنيد، در اکثر DVD Writer ها براي اين جور مواقع يک سوراخ جلوي پنل دارد که به راحتي مي توان مشاهده کرد.
باز و بسته شدن سريع درب DVD Writer
با توجه به مطالب بخش آموزش تعمير کامپيوتر علت باز و بسته شدن سريع درب DVD Writer  مي تواند سخت افزاري و يا نرم افزاري باشد، براي حل شدن مشکل نرم افزاري هميشه درايور DVD Writer  را حذف و دوباره نصب کنيد و براي حل شدن مشکل سخت افزاري بايد بدانيد که دو عدد کليد کوچک کنار موتور درب DVD Writer تعبيه شده است که به اصطلاح به آن ها پلاتين مي گويند، وظيفه سکس از آن دو باز کردن و ديگري بستن درب DVD Writer است، وقتي درب را باز مي کنيد و فورا بسته مي شود دليلش کنتاکت نکردن درست يکي از اين دو کليد مي باشد، به احتمال زياد با تميز کردن اين دو کليد مشکل بر طرف خواهد شد.
مشکل شناسايي نشدن DVD Writer اکسترنال
مهم ترين دليل براي شناسايي نشدن DVD Writer اکسترنال توسط کامپيوتر مشکل برق رساني مي باشد، چنانچه DVD Writer اکسترنال داراي دو سيم USB مي باشد هر دو را وصل کنيد، از سالم بودن پورت USB سيستم خود مطمئن باشسد و در نهايت احتمال دارد کا کابل DVD Writer اکسترنال دچار قطعي شده باشد.