آموزش گوگل کروم

امکان دانلود مرورگر گوگل کروم را براي کاربران ايراني آزاد کرده است. به همين مناسبت در ادامه آموزش تعميرات کامپيوتر ، آموزش استفاده از اين مرورگر سريع و پر قابليت را ارائه مي‌دهيم. گوگل در سال 2008 اولين نسخه از مرورگر خود موسوم به گوگل کروم را عرضه کرد. تا امروز اين مرورگر توانسته جايگاه خوبي ميان کاربران پيدا کند. اين مرورگر داراي رابط کاربري ساده‌اي است که کار کردن با آن را آسان مي‌کند.
از قابليت‌هاي اين مرورگر مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
• امکان Tab Browsing يا باز کردن چندين صفحه وب در يک پنجره از نرم‌افزار
• پردازش جداگانه هريک از Tabها، گوگل کروم با استفاده از اين امکان مشکلات بوجود آمده در هنگام بارگذاري يک صفحه وب را به خوبي مديريت مي‌کند و در صورت وقوع خطا فقط پردازش همان Tab را متوقف مي‌کند و بقيه Tabها به کار خود ادامه مي‌دهند.
• امکان  بررسي سايت‌ها از لحاظ کدهاي مخرب، اين امکان به شما اجازه ميدهد تا با خيال راحت در ميان صفحات وب مرور کنيد و مطمئن باشيد که در صورت مخرب بودن يک سايت گوگل کروم مانع بازديد شما از آن مي‌شود. (Safe Browsing)
• امکان مديريت سايت‌هاي مورد علاقه در يک محيط کاملاً حرفه‌اي
• نرم‌افزار مديريت دانلود داخلي با بازدهي بالا
• نمايش سايت‌هاي پر بازديد در صفحه اول به صورت تصاوير کوچک از سايت
• امکان تغيير پوسته گرافيکي نرم‌افزار
• وجود يک نوار ابزار و يک کادر براي وارد کردن آدرس سايت و جستجوي اطلاعات
• هماهنگي با تمام استانداردهاي وب
در اين مقاله به تشريح گزينه Google Chrome Options  مي‌پردازيم.
س از دانلود و نصب نرم‌افزار، برنامه را اجرا کنيد.
از گوشه بالايي سمت راست، روي گزينه customize and control google chrome کليک کنيد. (اين گزينه با آيکون آچار نمايش داده مي‌شود.)
سپس گزينه Options را انتخاب کنيد.
سه تا تب اصلي با نام‌هاي Basics, Personal stuff, under the hood خواهيد داشت. که به تربيت به توضيح آنها مي‌پردازيم.
Basics
در تب اول، 4 قسمت مشاهده مي‌کنيد. گزينه On startup اين امکان را به شما مي‌دهد که تعيين کنيد وقتي صفحه گوگل کروم را باز ميکنيد با چه صفحه‌اي رو به رو بشويد.
• با انتخاب Open the home page، گزينه‌اي که در قسمت home page انتخاب مي‌کنيد فعال مي‌شود.
• با انتخاب Reopen the pages that were open last، صفحاتي که در آخرين استفاده از کروم باز کرده بوديد، باز مي‌شوند.
• با انتخاب Open the following pages، تک تک آدرس‌هايي که مي‌خواهيد باز شوند را در صفحه مي‌نويسيد و add مي‌کنيد. به اين ترتيب صفحات اضافه شده در هنگام استفاده از کروم، هر کدام در يک تب باز مي‌شوند.
گزينه بعدي Home pages است. همان طور که از اسمش پيداست تنظيمات اين قسمت صفحه‌ي خانگي کروم را تعيين مي‌کنند.
• با انتخاب Use the new tab pages، تنها يک صفحه تب جديد بدون هيچ آدرسي باز مي‌شود.
• با انتخاب Open this page، هر آدرسي که رو به رو بنويسيد در هنگام استارت آپ، باز مي‌شود. براي مثال من سايت تبيان را به عنوان صفحه خانگي در نظر گرفته‌ام.
• با انتخاب Show home button on toolbar، آيکوني روي تولبار قرار مي‌گيرد که اگر هر بار روي آن کليک کنيد به صفحه‌ي Home page برمي‌گرديد.
قسمت سوم Default Search  نام دارد. در اين قسمت هر موتور جستجويي که بنويسيد، موتور جستجويي مي‌شود که کروم به صورت پيش‌فرش در آن سرچ مي‌کند. براي مثال من Google را انتخاب کرده‌ام.
و اما قسمت چهارم. اين قسمت که Default browser  نام دارد، با فعال کردنش کروم را به عنوان مرورگر پيش‌فرض قرار مي‌دهد. يعني شما روي هر لينکي خارج از فضاي مرورگر کليک کنيد، آن لينک با مرورگر گوگل کروم باز مي‌شود.
Personal Stuff
در اين تب مي‌توانيد تنظيمات بسيار جالبي روي مرورگر خود انجام اعمال کنيد تا کارهايتان به مراتب راحت تر شود.
قسمت اول Sync نام دارد. براي فعال کردن اين گزينه ابتدا بايد روي کليد Set up sync کليک کنيد. با کايک کردن روي اين گزينه، بايد با  اکانت جيميل خود وارد شويد. حالا يک اتفاق جالب مي‌افتد. همان طور که مي‌دانيد، گزينه‌هايي مانند bookmark تنها روي يک کامپيوتر ذخيره مي‌شوند. ولي با فعال کردن اين گزينه، اگر از روي هر کامپيوتري وارد شويد، مرورگر کروم تمام bookmarkها را نشانتان مي‌دهد.
قسمت دوم تنظيمات مربوط به password است. دو گزينه offer to save و never save را مشاهده مي‌کنيد. با انتخاب گزينه اول هنگام وارد شدن به هر سايتي، کروم از شما ميپرسد که پسورد را ذخيره کند يا نه و با انتخاب گزينه دوم پسوردها هرگز ذخيره نمي‌شوند.
در قسمت Browsing data اين امکان فراهم شده تا کساني که قبلا از هر مرورگري استفاده مي‌کردند، تمام اطلاعات خود از قبيل، بوک مارک ها، صفحات مورد علاقه، هيستوري و... را به کروم منتقل کنند.
براي مثال اگر قبلا از فايرفاکس استفاده مي‌کرديد مي‌توانيد ابتدا گزينه فايرفاکس را انتخاب کنيد و تمام گزينه‌ها را تيک بزنيد و آنگاه گزينه import را فعال کنيد.
و گزينه‌ي آخر که theme است. در اينجا مي‌توانيد تم صفحه را به دلخواه خود انتخاب کنيد. براي اين کار روي گزينه get themes کليک کنيد تا انواع و اقسام تم‌ها را ببينيد. در صفحه‌ي باز شده، روي تم مورد نظر خود روي گزينه apply theme کليک کنيد.