توسعه سیستم امنیتی بیتکوین

مهمترین اصل برای توسعه دهندگان بیتکوین، تمرکززدایی است. اکثر توسعه دهندگان با مدل های امنیتی متمرکز آشنا هستند و ممکن است وسوسه شوند که این مدل ها را در برنامه های بیتکوین خود بکار گیرند و که نتایج فاجعه آمیزی خواهد داشت.
امنیت بیتکوین به کنترل غیر متمرکز بر کلیدها و اعتبار سنجی معامله مستقل توسط استخراج گران متکی است. اگر می خواهید امنیت بیتکوین را لوریج کنید، باید اطمینان حاصل کنید که در مدل امنیتی بیتکوین باقی می مانید. به عبارت ساده: کنترل کلید را از کاربران دور نکنید و معاملات را از بلاک چین خارج نکنید. به عنوان مثال، بسیاری از مبادلات اولیه بیتکوین ، بر تمام سرمایه کاربر در یک کیف پول "گرم" با کلیدهای ذخیره شده در یک سرور متمرکز می شوند. چنین طراحی کنترل کاربران را حذف می کند و کنترل کلید ها را به یک سیستم متمرکز می دهد. بسیاری از این سیستم ها هک شده اند و عواقب فاجعه باری برای مشتریان خود داشتند.
یکی دیگر از اشتباهات رایج این است خارج کردن معاملات از "بلاک چین"  در یک تلاش اشتباه برای کاهش هزینه های معامله یا تسریع پردازش معاملات است. سیستم "بدون بلاک چین" تراکنش را بر روی یک دفتر مرکزی داخلی انجام می دهد و تنها گاهی اوقات آنها را با بلوک های بیتکوین از نظر زمانی هماهنگ (سنکروم) می کند. این عمل، مجددا امنیت غیر متمرکز بیتکوین را با یک رویکرد انحصاری و متمرکز جایگزین می کند. هنگامی که معاملات بدون بلاک چین انجام می شود، اسناد متمرکز  با امنیت نامناسب می توانند جعلی باشند، سرمایه را به جای دیگری منتقل کنند و یا پس انداز را خالی کنند.
باید آماده باشید تا به شدت در امنیت عملیاتی ، چندین لایه کنترل دسترسی و ممیزی (مانند آنچه بانک های سنتی انجام می دهند)، سرمایه گذاری کنید، در غیر این صورت قبل از گرفتن وجه خارج از محدوده امنیتی غیر متمرکز بیتکوین، باید بسیار دقت کنید. حتی اگر شما دارای سرمایه و سیستم برای پیاده سازی یک مدل امنیتی قوی باشید، چنین طراحی صرفا تکرار مدل شکننده شبکه های مالی سنتی است، که توسط سرقت هویت، فساد و اختلاس نقض شده است. برای استفاده از مدل امنیتی غیرمتمرکز منحصر بفرد بیتکوین، باید از وسوسه معماریهای متمرکز اجتناب کنید که ممکن است آشنا باشند اما در نهایت امنیت بیت کوین را نابود می کنند.