ضربه خوردن هارد دیسک

آموزش تعمیرات هارد
هارد دیسک ها نسبت به ضربه خوردن و تکان خوردن بسیار حساس هستند ، این حساسیت ناشی از ساختار مکانیکی هارد دیسک است که قطعات مکانیکی هارد دیسک بسیار ضریف هستند و این ضعف باعث حساسیت نسبت به کوچکترین ضربه یا تکان خوردن می شود. همانطور که میدانید هارد های اکسترنال بیشتر در معرض این خطر هستند چرا که همیشه در حال جابجایی هستند . از شما تقاضا می کنم نسبت به نگهداری هارد دیسک خود دقت کنید که خدای ناکرده اتفاقی برای اطلاعات و هاردتان نیوفتد.
در این مقاله می پردازیم به مشکلات ناشی از ضربه خوردن و تکان خوردن هارد دیسک ها  و راهکاری های کانون هارد ایران برای بازیابی اطلاعات هارد های ضربه خورده.
خرابی هد هارد دیسک
اگر یک یا چندین هد هارد دیسک شما در اثر ضربه خوردن هارد دیسک یا تکان خوردن دچار خرابی یا در مواقعی شکستگی شود عموما شما  صدای خش خش , تق تق , قیژ قیژ هارد دیسک را خواهید شنید که در این حالت می توان مطمئن شد که هارد دیسک شما مشکل فیزیکالی دارد.
خرابی در موتور هارد دیسک
در بعضی از مواقع شدت ضربه به حدی است که باعث خرابی موتور هارد دیسک می شود که راهی جز جراحی هارد دیسک وجود ندارد و باید پلتر یا موتور هارد را با استفاده از هارد دیسک مشابه تعویض کنیم و ریکاوری هارد شما را انجام دهیم.
ناپایدار شدن هارد دیسک
در بعضی از مواقع ضربه خوردن هارد دیسک باعث ناپایدار شدن هارد میشود . برای شفافیت بیشتر می توانیم بگوییم هارد دیسک بصورت رندوم کار می کند و هر لحظه احتمال خرابی های بیشتر وجود دارد . در خرابی های بالا و هارد دیسک هایی که ضربه می خورند کاری اشتباه است . از نظر ما هارد دیسکی که ضربه می خورد ارزش تعمیر ندارد و فقط برای بازیابی اطلاعات باید اقداماتی انجام شود .