چگونه بدون نیاز به رایانه فرایند چاپ را انجام دهیم

اگر بخواهیم تصویر، فایل متنی یا یک صفحه از وب را که در تلفن همراه ذخیره شده ، چاپ کنیم باید تلفن همراه را به کمک کابل یو.اس.بی به آن متصل کنیم و در نهایت با انتقال فایل های موردنظر به رایانه، عملیات چاپ را انجام دهیم. استفاده از چاپگرهای مجهز به بلوتوث یا وایرلس می توان  بدون نیاز به رایانه، محتوای موردنظر را روی چاپگر ارسال و چاپ کرد .
سرویس های آنلاینی همچون چاپ ابری گوگل (Google Cloud Print) از روش های دیگریست که کاربران می توانند از آن استفاده کنند . در این حالت روشن بودن رایانه و اتصال به اینترنت بسیار حائز اهمیت است .
اگر تلفن همراه یا تبلت شما به سیستم عامل اندروید مجهز باشد و از قابلیت OTG پشتیبانی کند استفاده از کابل OTG و برقراری ارتباط مستقیم با چاپگر، ساده ترین روشی است که می توان برای چاپ محتوا از تلفن همراه و تبلت، آن را به کار برد
برای اتصال مستقیم چاپگر و دستگاه اندرویدی، به چه مواردی نیاز دارید
چاپگر بدون توجه به نوع آن
دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید با قابلیت پشتیبانی از فناوری OTG
کابل رابط OTG
کابل یو. اس. بی برای اتصال به چاپگر
اگر چاپگر جدید باشد ممکن است به محض اتصال کابل OTG به دستگاه اندرویدی و متصل کردن کابل اتصال چاپگر به درگاه یو .اس .بی این کابل، چاپگر به طور خودکار توسط سیستم عامل اندروید شناسایی شود . روی گزینه پرینت فشار دهید و از فهرست چاپگرهای موجود چاپگر خود را انتخاب کنید، و عملیات چاپ را انجام دهید .
اما اگر چاپگر قدیمی باشد یا به دلایل دیگری سیستم عامل اندروید آن را شناسایی نکند ابتدا باید عملیات شناسایی را انجام داد .
در این مرحله بسیاری از کاربران تصور می کنند هیچ چاپگری فایل درایور سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران قرار نمی دهد و همین تصور موجب می شود اتصال چاپگر به دستگاه اندرویدی را فراموش کنند .
نرم افزار قدرتمند PrinterShare یکی از محبوب ترین برنامه ها برای چاپ محتوا از دستگاه های اندرویدی روی چاپگرهای معمولی است و این مشکل را حل می کند .به کارگیری این نرم افزار در سیستم های عامل آی.او.اس، ویندوز و مک نیز امکان پذیر است .
نرم افزار PrinterShare به عنوان یک چاپگر مجازی به سیستم عامل اضافه می شود و شما آن را در فهرست چاپگرهای سیستم عامل مشاهده خواهید کرد اما هنوز قادر به چاپ نیستید، چرا که فعلا اتصال با هیچ چاپگری برقرار نشده است
آموزش تعمیر ماشینهای اداری
در ادامه کابل OTG را به دستگاه اندرویدی متصل کرده، کابل یو .اس .بی اتصال چاپگر به رایانه را نیز جدا کرده و یک سر آن را به چاپگر و سر دیگر را به کابل OTG متصل کنید.
نرم افزار PrinterShare را اجرا کرده و روی Select Printer کلیک کنید .
روی گزینه Nearby – USB یا Direct USB کلیک کرده و منتظر بمانید چاپگر شما به وسیله نرم افزار شناسایی شود
پس از شناسایی ، روی نام آن کلیک کنید تا درایورهای موردنیاز به وسیله نرم افزار دانلود شده و چاپگر به دستگاه شما اضافه شود
حالا می توانید عملیات چاپ را انجام دهید . از هرجایی و هر برنامه ای می توانید با دسترسی به منو و انتخاب گزینه چاپ، چاپگر PrinterShare را انتخاب کرده سپس با انتخاب هریک از چاپگرهای اضافه شده به این نرم افزار، عملیات چاپ را انجام دهید.
تعداد نسخه های چاپی، صفحات موردنظر برای چاپ، اندازه کاغذ، چاپ دو طرفه، افقی یا عمودی بودن صفحه و دیگر تنظیمات رایج پیش از عملیات چاپ نیز با این نرم افزار کنترل می شود