برنامه تست هارد دیسک

آموزش تعمیرات هارد
معرفی ۴ برنامه فوق العاده برای تست هارد و پیشگیری از مشکلات احتمالی
مقاله ای به زبان ساده اما پرمحتوا
اگر یکی از اجزای کامپیوترتون خراب باشه ، به نظرتون اون قطعه کدوم هستش؟
بعضیا میگن منبع تغذیه اش یا پاور ، گروهی دیگر میگن مادربرد و حتی یک سری فکر میکنند مشکل از کارت ویدئو هستش. ولی اکثریت هارد درایو را انتخاب میکنند. بنا براین شما چه کاری  میتونین انجام بدین  که از بروز مشکلات هاردتون جلوگیری بکنید؟
در این مقاله ما ۴ برنامه تست هارد به شما معرفی می کنیم اما قبل تر ، نیاز به شرح یک سری معلومات داریم.
هاردهای  IDE/SATA استاندارد همچنان از پرکاربردترین قطعه داخل کامپیوترهای امروزی هستند. و به این صورت هم میمانند تا زمانی که هاردهای SSD  ارزانتر و سازگارتر بشوند.
واقعیت اینه که خراب شدن هارد تون به معنای مرگ کامپیوتر یا لپتاپ شما هستش و در اغلب موارد نگرانی های شدیدی هم ایجاد می کند. چون تمامی این تکنلولوژی ها در راستای ذخیره سازی و بازخوانی اطلاعات ساخته شده اند.
برای پیش بینی و پیش گیری از بروز این مدل مشکلات من چند برنامه تست هارد پیشنهاد میکنم :
برنامه CrystalDiskInfo
این برنامه یک برنامه S.M.A.R.T است که نه تنها هاردهای اینترنال بلکه هاردهای یو اس بی و اکسترنال را ساپورت میکند. این برنامه اطلاعاتی زیادی راجع به هارد دیسک  به ما میدهد و ممکن است همیشه در  پشت زمینه در حال اجرا باشد. اگر کلید Health status نماینگر Good باشد بدین معنا است که هارد دیسک شما سالم است. در غیر اینصورت در صورت نمایش Weak یا bad بدین معنا است که هارد دیسک شما دچار مشکل شده است.
برنامه HDD Tune
این یک برنامه تست هارد و  اسکن هارد درایو  است که نسبتا برنامه ساده تری است که بخش اسکن هارد آن شبیه به ورژن ویندوز است و بخش محک زنی و تشخیص آن مشابه به برنامه Crystal میباشد.
برنامه HDD Health
یکی دیگر از برنامه تست هارد میباشد که این برنامه محصولی مشابه دیگر برنامه های اسکن هارد است که به پیشگیری از بروز مشکلات هارد جلوگیری میکند.
برنامه HDD Scan
این نرم افزار نه تنها شامل برنامه های تشخیص SMART بلکه شامل برنامه هایی مفید دیگر نیز میشود. مثل برنامه های تست پیشرفته خواندن ، نوشتن ، پاک کردن . در مقایسه با دیگر محصولات مشابه این برنامه ، برنامه مفیدتری است .