نقد و بررسی چاپگر جدید انرویدی چندکاره ی اندروید

به ‌نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد تا دنیایی از محصولات اندرویدی را با برند خود روانه‌ی بازار کند. حال نوبت به چاپگرهای تولیدی این کمپانی رسیده تا از سیستم‌عامل گوگل میزبانی نمایند. سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2014، از چاپگر‌های چندکاره‌ی اندرویدی خود با صفحه‌ی نمایش لمسی پرده برداشت.
سامسونگ اعلام کرده که چاپگر‌های چندکاره‌ی Smart MultiXpress را برای استفاده در انواع محیط‌های کاری تولید کرده تا کاربران بتوانند این پرینتر را بصورت مستقل مورد استفاده قرار دهند، از این‌رو کره‌ای‌ها سیستم‌عامل اندروید را در این پرینتر مورد استفاده قرار داده‌اند تا با به‌خدمت گرفتن قابلیت‌های آن امکان استفاده از امکانات متعدد در کنار رابط‌کاربری دوستانه‌تر در اختیار کاربران قرار گیرد. اندروید مورد استفاده در این چاپگر‌ها Smart UX Center نام دارد و استفاده از آن تجربه‌کاربری مشابهی را چون ابزار‌های سری گلکسی سامسونگ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این چاپگر را می‌توان بدون نیاز به رایانه مورد استفاده قرار داد که با توجه به امکانات و مشخصات آن، چندان هم دور از ذهن و تعجب‌آور نیست. از روی تصاویر منتشر شده می‌توان به این نتیجه رسید که سامسونگ این محصول را برای استفاده در مراکز اداری با کاربری‌های تجاری توسعه داده است.
آموزش تعمیر ماشینهای اداری
صفحه‌ی نمایش لمسی مورد استفاده در این پرینتر در واقع یک تبلت ۱۰.۱ اینچی اندروید است که به این چاپگر متصل شده. استفاده از این صفحه‌ی نمایش لمسی بدین معنا است که کار با پرینتر بسیار راحت‌تر از پرینترهای سنتی است و می‌توان با بهره‌گیری از امکان مورد نظر با گشت و گذار در اینترنت، ایمیل‌ها، نقشه‌ها و سایر سرویس‌های اینرنتی با تصاویر و متون موجود، سند مورد نظر خود را برای پرینت آماده کرد. همچنین به‌‌واسطه‌‌ی وجود صفحه‌ی نمایش لمسی می‌توان پیش از پرینت یک سند، آن را مشاهده کرده و سپس در صورت تایید آن را برای پرینت فرستاد. این پرینتر از پروتکل Cloud Print سامسونگ نیز پشتیبانی می‌نماید.
سامسونگ با معرفی این پرینتر اعلام کرد که به‌روش جدیدی از تولید راهکارهای مخصوص پرینترهای دست یافته که نقش اصلی را در متد جدید صاحبان تجارت و کاربردهای دستگاه‌های چاپ در محیط‌های کاری برعهده دارند، چراکه این روزها در کاربران تجاری استفاده از پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها را کنار گذاشته و برای پیشبرد کارهای روزانه‌ی خود اعم از شخصی یا کاری به تلفن‌های‌هوشمند یا تبلت‌ها خود رجوع می‌کنند که از این‌رو استفاده از چاپگر جدید سامسونگ با نام Smart MultiXpress می‌تواند رویکرد جدید، خلاقانه، بهینه و کاربردی برای دنیای تجارتی باشد که مملو از ابزار‌های موبایل و سرویس‌های ابری است.
پرینترهای سری Smart MultiXpress در ۱۰ مدل روانه‌ی بازار خواهند شد. اولین سری از این چاپگرها چندکاره، X4300 است که قادر است در هر دقیقه ۲۰ تا ۳۰ برگ A4 را پرینت کند. همچنین در مورد اسکن نیز این مدل توانایی اسکن ۱۰۰ برگ دورو را در هر دقیقه دارد که دلیل آن استفاده از فناوری اسکن دوطرفه‌ی ADF است. این مدل شامل ۳ محصول است که X4300LX توانایی پرینت کردن ۸۵۰۰۰ برگ کاغذ در ماه را دارد و رفیت تونر آن ۲۳۰۰۰ هزار برگ برای پرینت‌های سیاه و سفید و ظرفیت درام آن نیز ۱۰۰،۰۰۰ برگ است.
سری دیگر از اسمارت مولتی‌اکسپرس، K4359 است که با استفاده از آن می‌توان در دقیقه ۳۵ برگ A3 را پرینت گرفت. همچنین این پرینتر می‌تواند ۱۲۰ برگ را در دقیقه بصورت دوطرفه اسکن کند. ظرفیت درام این سری برای مدل K4359LX بهبود یافته و با استفاده از آن می‌توان تا ۲۰۰،۰۰۰ برگ را پرینت گرفت.
سری M5370 گروهی از پرینترهای تک‌رنگ دیگری است که شامل M4370LX و M5370LX است که قادرند به ترتیب در هر دقیقه ۴۳ و ۵۳ برگ A4 را پرینت کنند. ظرفیت درام این پرینترها تا ۱۰۰،۰۰۰ است.
سری دیگری از پرینترهای تک‌رنگ A4، سری M4580 است که از دو نسخه‌ی M4580FX و M4583FX تشکیل شده و با استفاده از آن‌ها می‌توان در هر دقیقه ۴۵ برگ را پرینت کرد. با این پرینتر می‌توان بصورت ماهیانه ۲۰۰،۰۰۰ برگ کاغذ پرینت گرفت که ظرفیت درام آن‌ها نیز ۱۰۰،۰۰۰ برگ است.
سامسونگ اطلاعاتی را از مشخصات فنی تبلت مورد استفاده در این چاپگرها ارائه نکرده است. به‌نظر شما پس از ورود اندروید به طیف وسیعی از محصولات الکتورنیک، کدام‌یک از ابزار‌های الکترونیکی ظرفیت و قابلیت استفاده از این سیستم‌عامل را دارند؟