راه کاهش عوارض امواج موبایل

حتما دلتان نمي خواهد طي صحبت هاي طولاني با تلفن همراه تحت تاثير امواج خطرناک اين وسيله قرار بگيريد. چون نمي شود استفاده از تلفن همراه را کنار گذاشت، بايد بدانيد که چگونه مي توانيد آثار زيانبار تلفن همراه تان را کاهش دهيد. با ما در اين سري از مقالات آموزش تعميرات موبايل همراه باشيد
1- مدت زمان مکالمه تان را کاهش دهيد.
بهترين راهکار اين است که مدت زمان مکالمه با تلفن همراه تان را کاهش دهيد. مطالعات نشان مي دهد اگر شما بيش از دو دقيقه با تلفن همراه صحبت کنيد، امواج مغزي شما تحت تاثير امواج تلفن همراه قرار مي گيرد.
2- کودکان فقط در مواقع ضرورت
به هيچ وجه درست نيست که کودکان يک تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند، چون مغز کودکان در حال رشد بوده و اثر امواج تلفن همراه بر آنها پنج برابر بيشتر است. بهتر است کودکان جز در موارد ضرورت، با تلفن همراه خود صحبت نکنند.
3- تلفن همراه را در جيب شلوارتان و يا روي کمربندتان قرار ندهيد.
بهتر است تلفن همراه را در جيب شلوارتان قرار ندهيد، چون بافت هاي بخش پاييني بدن بيشتر از بافت هاي سر و صورت، اشعه هاي مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسيب مي بينند.  نتايج يک مطالعه نشان مي دهد مرداني که تلفن همراه را در جيب شلوارشان قرار مي دهند، تعداد اسپرم هايشان 30 درصد کاهش پيدا کرده و دچار عقيمي موقت مي گردند.
4- اول بگذاريد ارتباط برقرار شود.
وقتي شماره گرفتيد، اجازه دهيد اول ارتباط با طرف مقابل برقرار شود، سپس موبايل را روي گوش تان قرار دهيد. در اين صورت تحت اشعه مضر کمتري قرار مي گيريد. شما مي توانيد برقرار شدن ارتباط را روي صفحه تلفن همراه تان ببينيد.
5- تلفن همراه تان را داخل پوشش هاي فلزي قرار ندهيد.
براي موبايلتان پوشش هاي فلزي نخريد. اين محفظه هاي فلزي مانند يک گيرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما مي آيند، تشديد و منعکس مي کنند.
6- تلفن همراهي با ميزان اِس.اِي.آر پايين تر (جذب پايين اشعه براي بدن) بخريد.
هنگام خريد تلفن همراه به ميزان اِس.اِي.آر آن توجه کنيد. اين عدد به طور معمول به وسيله شرکت سازنده تلفن همراه روي گوشي و يا کاتالوگ آن درج مي شود و نشان مي دهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما مي شود.
هر چه اين عدد در يک گوشي تلفن همراه پايين تر باشد، آن گوشي ايمن تر است.
7- از هدست استفاده کنيد.
براي اينکه امواج تلفن همراه هنگامي که آن را روي گوش تان قرار داده ايد مغز شما را نشانه نروند، بايد آن را از سرتان دور کنيد.  بهترين کار اين است که به جاي قرار دادن تلفن همراه روي گوش تان، از يک «هندزفري» يا «هدست» سيم دار استفاده کنيد. اين کار موجب مي شود امواج تلفن همراه به سمت مغز شما نيايند.
8- از اسپيکر يا پخش صدا استفاده کنيد.
براي کاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه، هنگام صحبت کردن با آن، از اسپيکر يا پخش صدا استفاده کنيد. فراموش نکنيد در اين شرايط تلاش کنيد تا مي توانيد تلفن همراه را دورتر از بدن تان قرار دهيد. با بيشتر شدن فاصله، ميزان امواج الکترومغناطيس به ميزان زيادي کاهش مي يابد.
9- از آنتي اکسيدان ها استفاده کنيد.
آنتي اکسيدان ها موادي در بدن هستند که از پيري پيشگيري مي کنند و براي سلامت بدن بسيار ضروري هستند. امواج تلفن همراه مي توانند اين ترکيبات حياتي بدن را از بين ببرند و فرمول شيميايي آنها را بشکنند. بنابراين چون در طول روز شما مدت زيادي تحت تابش اين اشعه هاي مضر قرار مي گيريد، خوب است روزانه از موادغذايي حاوي آنتي اکسيدان بيشتري استفاده کنيد.
10- جلوي آنتن موبايلتان را نپوشانيد.
مسدود کردن آنتن تلفن همراه هنگام استفاده از آن، مقدار پرتوهاي جذب شده از طريق مغز را افزايش مي دهد. اين کار موجب مي شود کارايي تلفن همراه کاهش يابد و موجب شود موبايل از نيروي بيشتري براي ايجاد کيفيت بيشتر استفاده کند و پرتوهاي بيشتري را منتشر کند.
11- موبايل در منزل
بهتر است موبايل را هنگام خواب دور از خودتان قرار دهيد. همچنين در حالت آنتن دهي بالاي موبايل در محل سکونت يا محل کار و داشتن علائمي نظير سردرد، وزوز گوش، اضطراب، عدم کيفيت خواب خوب مثل بي خوابي يا کابوس، سوزش چشم ، فشار خون بالا و يا حالت گُر گرفتگي، اضطراب و دلهره، تپش نامنظم قلب، استرس و پرخاشگري به احتمال زياد در معرض امواج قوي الکترومغناطيس قرار داريد. بهتر است نسبت به شناسايي و ايزوله کردن محيط خود در برابر امواج بالا اقدام نماييد.
12- موبايل و خانم باردار
امواج بالاي موبايل، آسيب جدي به سلول هاي در حال شکل گيري و دي ان اي جنين وارد مي نمايد. لذا بهتر است خانم هاي باردار در طول ايام بارداري، موبايل را از خود دور نگه دارند، خصوصا در هنگام زنگ خوردن موبايل يا برقرار شدن تماس که بيشترين ميزان موج را دارا مي باشد، موبايل در نزديکي بدن آنها نباشد.
13- موبايل و بيماري هاي خاص
امواج الکترومغناطيس تاثيرات مخربي بر روي سلول هاي ضعيف گذاشته و مي تواند در پيشرفت بيماري و طولاني شدن درمان آن تاثير بگذارد.  لذا بهتر است افراد با بيماري هاي خاص خصوصا تومور، ام اس، لوسمي، اختلالات خوني و قلبي و کليوي يا افرادي که پروتز يا قعطه فلزي در بدن دارند، از موبايل و امواج الکترو مغناطيس دوري نمايند.
14- موبايل در بيمارستان
استفاده از تلفن همراه در کنار تخت بيماران و يا تجهيزات پزشکي خطرناک است.  سازمان جهاني بهداشت يک سري وسايل و تجهيزات پزشکي را مشخص کرده است که موبايل و سيستم هاي وايرلس از فواصل نزديک مي تواند روي آنها تأثير بد بگذارد.
15- موبايل در پمپ بنزين
امواج موبايل به دليل داشتن پرتوهاي قوي امواج الکترومغناطيس مي تواند با برخورد به اشياي فلزي حالت جرقه ايجاد نمايد.  موارد بسيار زيادي از انفجار خودروهاي در حال سوختگيري، به دليل استفاده از موبايل در جايگاه سوخت بوده که پرتوها با ايجاد جرقه در محل بخارهاي بنزين، باعث انفجار و شعله وري محل گرديدند.
16- محل قرارگيري موبايل
قرارگيري موبايل بر روي قلب باعث ايجاد اختلال و بي نظمي در ضربان قلب شده و در بلندمدت مي تواند اثرات مخربي بر نظم قلب به جا بگذارد. بهتر است موبايل با اعضاي اصلي بدن مانند قلب، سر و اندام پايين تنه فاصله داشته باشد.
همچنين زنگ خوردن موبايل در نزديکي کارت هاي اعتباري مغناطيسي نيز مي تواند باعث اختلال در کارايي آنها گردد.
17- موبايل و استفاده از اينترنت
اتصال به اينترنت موبايل، امواج الکترومغناطيسي را چندين برابر مي کند.  بهتر است در موارد ضروري از اينترنت موبايل استفاده کنيد و بعد از استفاده، در حالت خاموش قرار دهيد و يا بهتر است در مواقع لزوم از وايفاي موبايل بجاي اينترنت سيم کارت استفاده کنيد.
18- موبايل در وسيله نقليه
موبايل در حال حرکت به ميزان چند برابر آلودگي موجي توليد مي نمايد. همچنين به دليل وجود ديواره هاي فلزي در خودرو، امواج در داخل خودرو محبوس شده و باعث جذب و نفوذ بيشتر امواج به بدن مي گردد. همچنين استفاده طولاني مدت از موبايل هنگام رانندگي باعث بروز سردرد، سرگيجه، اختلال در هوشياري و واکنش سريع راننده مي گردد.
19- ارتباط موبايل با تومور مغزي
پژوهشگران علوم پزشکي در موسسه ملي بهداشت آمريکا اعلام کردند افرادي که از گوشي هاي تلفن همراه استفاده مي کنند، پنج برابر بيشتر در خطر ابتلا به انواع تومورهاي مغزي قرار دارند. همچنين بر اساس تحقيق سازمان ملل، افرادي که طي ده سال روزانه نيم ساعت به طور مداوم با تلفن همراه صحبت کرده اند، دچار تومور مغزي از نوع گليوما (تومور بدخيم سيستم عصبي مرکزي) مي شوند.  امواج مغناطيسي تلفن همراه روي جريان خون مغز و DNA سلول ها تاثير مي گذارد و باعث ابتلا به تومور مغزي مي شود، اما افرادي که براي صحبت طولاني با تلفن همراه از هندزفري استفاده کرده اند، کمتر دچار تومور مغزي شده اند.
20- استفاده از پيام يا تلفن ثابت به جاي تماس
از موبايل در مواقع ضروري، استفاده کنيد و بيشتر از تلفن ثابت و يا ارسال پيامک استفاده نماييد. البته در اين کار هم نبايد زياده روي کنيد تا دچار بيماري "گردن پيامکي" نشويد.